مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 14:322022-07-25اقتصادي

تدوین طرح جامع ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح جامع احداث و ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی یکی از طرح های بزرگ آب و خاک کشور است و در مرحله مطالعه و طراحی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نوشهر، فریبرز عباسی عصر امروز در ششمین نشست برنامه ریزی و هماهنگی پیاده سازی طرح جامع احداث و ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی با بیان اینکه طرح جامع احداث و ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی یکی از طرح های بزرگ آب و خاک کشور است گفت: این طرح در فاز مطالعه و طراحی است.

وی به این نشست به عنوان ششمین نشست پیاده سازی این طرح جامع اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده از آب های سبز و ظرفیت این روان آب هایی که به دریاچه خزر می ریزد است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران یک کشور خشک و نیمه خشک است اظهار کرد: متوسط بارندگی آن یک سوم متوسط جهانی است و ظرفیت تبخیر نیز سه برابر جهانی است.

وی افزود: سه استان شمالی شرایط با بقیه استان ها کشور متفاوت است و از ظرفیت بارش های خوبی برخوردار است.

عباسی گفت: بخشی از این بارش ها از طریق آب های سطحی به دریای خزر ریخته می شود که از دسترس بهره برداران خارج و در بخش کشاورزی به درستی استفاده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین طرح جامع ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی

تدوین طرح جامع ساماندهی زیرساخت های منابع آب و خاک استان های شمالی