مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 07:322022-07-27سياسي

خیمه های عزای حسینی برافراشته می شوند+ تصاویر و فیلم


یکی از آیین های ماندگار ماه محرم در نطنز و بادرود برافراشتن خیمه های حسینی است که با آداب و رسوم خاص منطقه خیمه ها برپا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز بعد از پایان یافتن عید غدیر و روز مباهله، طبق آیین و سنت قدیمی مردم این مناطق کم کم آماده عزاداری سید و سالار شهیدان می شوند.

  یکی از آیین های زیبای این منطقه برافراشتن خیمه های حسینی در شهر نطنز و بادرود است که نشان از همت و عشق مردم این دیار به  حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

  بدون شک حسینیه ها محلی برای عزاداری و گردهمایی هیأت های محلی و مراسم روضه خوانی در ماه محرم است و این مکان بار فرهنگی و معنوی جداگانه ای از سایر مکان ها دارد.

  در اولین قدم و در حسینیه هایی که قدمت آن ها بسیار بالاست آیین سنتی برافراشته شدن چادر یا خیمه حسینی با حضور انبوه مردم عاشق برگزار می شود و این آیین در روزهای مختلف در 5 حسینیه ارشاد علیا، مرکزی، افوشته و سرشک نطنز و همچنین مرکز شهر بادرود برگزار می شود.

      تکایا قاجاری در ایران این آیین را به دو شیوه خاص انجام می دهند یکی از طریقه بالا بردن پوش این گونه است که چادر را روی تیرها پهن می کنند و سوراخ هایی که با آهن بر سر چادرها تعبیه شده را درون تیرهای خوابیده بروی دیوار تکایا قرار می دهند و با طنابی که به تیرها بسته شده چادر را با ذکر ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیمه های عزای حسینی برافراشته می شوند+ تصاویر و فیلم

خیمه های عزای حسینی برافراشته می شوند+ تصاویر و فیلم