مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 18:272022-07-29بين الملل

آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی در پی سفر احتمالی پلوسی به تایوان


مقامات وزارت دفاع آمریکا از آماده باش بالای نیروی هوایی و دریایی برای مقابله با اتفاقات غیرمنتظره در پی سفر احتمالی رییس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) همزمان با سفر نانسی پلوسی به شرق آسیا و احتمال سفر وی به تایوان، اعلام کردند که طرح امنیتی ویژه ای برای مقابله با رویدادهای غیرمنتظره در پی این سفر آماده کرده اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، چند مقام پنتاگون بدون ذکر نام خود گفتند که چندان نگران حمله چین به هواپیمای حامل نانسی پلوسی نیستند، اما نگرانند که مبادا که شرایط به گونه ای رقم بخورد که اتفاق ناخواسته ای در این میان رخ دهد و جان رییس مجلس نمایندگان به خطر بیفتد، به خصوص اینکه وی قصد سفر به یکی از پرتنش ترین مناطق جهان را دارد.

به گفته این مقامات، اگر نانسی پلوسی به تایوان برود، که هنوز قطعی نیست، در آن صورت ارتش آمریکا به تحرکات خود در اقیانوس هند و آرام خواهد افزود.

آن ها از ارائه جزییات در این خصوص خودداری کردند، اما گفتند که جت های جنگنده، کشتی های جنگی، تجهیزات شناسایی و سایر سیستم های نظامی احتمالاً برای تأمین حلقه های محافظتی همپوشانی برای پرواز او به تایوان و تا هر زمانی که در آن جا باشد، استفاده خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی در پی سفر احتمالی پلوسی به تایوان

آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی در پی سفر احتمالی پلوسی به تایوان