مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 15:122022-08-13اقتصادي

کارشناسان: سرعت ذوب یخ های قطب جنوب فراتر از حد انتظار است


بررسی و مطالعات کارشناسان مؤسسه فناوری کالیفرنیا نشان می دهد گرم شدن آب اقیانوس ها و برخورد این آب های گرم به لبه کوههای یخی که به اصطلاح «قفسه های یخی» نامیده می شوند، - بررسی و مطالعات کارشناسان مؤسسه فناوری کالیفرنیا نشان می دهد گرم شدن آب اقیانوس ها و برخورد این آب های گرم به لبه کوههای یخی که به اصطلاح قفسه های یخی نامیده می شوند، سرعت ذوب یخ ها را بین 20 تا 40 درصد از پیش بینی های قبلی مدل های آب و هوایی جهانی بیشتر کرده است.

داده های مطالعه تحقیقی جدیدی که در مجله Science Advances منتشر شد نشان می دهد که لایه های یخی قطب جنوب با سرعتی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد در حال ذوب شدن هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی و مطالعات کارشناسان مؤسسه فناوری کالیفرنیا نشان می دهد گرم شدن آب اقیانوس ها و برخورد این آب های گرم به لبه کوههای یخی که به اصطلاح قفسه های یخی نامیده می شوند، سرعت ذوب یخ ها را بین 20 تا 40 درصد از پیش بینی های قبلی مدل های آب و هوایی جهانی بیشتر کرده است.

  به گفته کارشناسان قفسه های یخی که می توانند صدها متر ضخامت داشته باشند، به عنوان یک دیوار محافظ برای یخ های سرزمین اصلی عمل کرده و از جاری شدن کل صفحه یخی به اقیانوس جلوگیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان: سرعت ذوب یخ های قطب جنوب فراتر از حد انتظار است

کارشناسان: سرعت ذوب یخ های قطب جنوب فراتر از حد انتظار است