مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 06:422022-08-17اقتصادي

قانون اساسی جدید تونس اجرایی می شود


قانون اساسی تونس که به رییس جمهور اختیارات بیشتری می دهد، اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از رویترز، قانون اساسی جدید تونس که به رییس جمهور اختیارات بسیار بیشتری می دهد، قرار است به زودی و طی روزهای پیش رو اجرایی شود.

این قانون اساسی در جریان همه پرسی در تونس با 96 درصد رأی موافق روبرو شد، هرچند نرخ مشارکت در همه پرسی تنها 31 درصد بود و همین موضوع با مخالفت های بسیاری در تونس برای اجرای قانون اساسی جدید روبرو شده است.

مخالفان قیس سعید، رییس جمهور تونس که همه پرسی قانون اساسی را در ماه گذشته تحریم کرد بودند و اکنون مخالف اجرایی شدن قانون اساسی جدید هستند، گفته اند که قانون اساسی جدید با دادن اختیارات تقریباً کنترل نشده به رییس جمهور، دستاوردهای دموکراتیک تونس از انقلاب 2011 را از بین خواهد برد.

در مقابل رییس جمهور تونس و حامیانش می گویند که نظام سیاسی این کشور باید تغییر کند تا تونس را از سال ها رکود و فلج سیاسی نجات دهد و از همین رو آن ها از تغییر قانون اساسی دفاع می کنند.

گفتنی است قیس سعید رییس جمهور تونس کمتر از یک ماه پیش، پیش نویس قانون اساسی جدید تونس را منتشر کرد که بر اساس آن قدرت رییس جمهور افزایش، و نقش پارلمان و قوه قضاییه کاهش می یابد و نهادهای نظارت بر قدرت رییس جمهور هم حذف شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون اساسی جدید تونس اجرایی می شود

قانون اساسی جدید تونس اجرایی می شود