مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 15:522022-08-21بين الملل

خروج نظامیان ترکیه از سوریه؛ شرط دمشق برای احیای روابط با آنکارا


سفیر سابق سوریه در ترکیه شروط احیای روابط کشورش با ترکیه را برشمرد و یکی از آن شروط را خروج نیروهای ترکیه از سوریه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نضال قبلان سفیر سابق تاکید کرد که مهم ترین خواسته هایی که دمشق ممکن است برای احیای روابط با آنکارا مطرح کند، خروج شبه نظامیان این کشور از خاک سوریه و قطع حمایت از گروه های تروریستی خواهد بود.

سفیر سابق سوریه در ترکیه گفت: تحول در روابط ترکیه و سوریه پس از نشست سوچی و تهران رخ داد؛ پس از این که سران ترکیه و تمام دولت آنکارا ترکیه به این باور رسیدند که ایجاد تغییر در سوریه با نیروی نظامی غیرممکن است بنابراین چاره ای جز راه حل سیاسی وجود ندارد .

قبلان درباره مهم ترین خواسته هایی که ممکن است دمشق برای احیای روابط با آنکارا مطرح کند، گفت: ترکیه باید حمایتش از گروه های تروریستی را متوقف کند و کمک کند تا کنترل و حاکمیت کامل ادلب به دولت دمشق، و مناطقی از جمله گذرگاه باب الهوی در این استان و سایر استان های اشغال شده به دولت سوریه بازگردد .

سفیر سابق سوریه افزود: دمشق همچنین از آنکارا می خواهد که نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کرده و شبه نظامیان خود را در آن جا را منحل کند و از طریق روابط خود با کشورهای غربی و عضویتش در ناتو، به رفع تحریم ها علیه بسیاری از نهادهای دولتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج نظامیان ترکیه از سوریه؛ شرط دمشق برای احیای روابط با آنکارا

خروج نظامیان ترکیه از سوریه؛ شرط دمشق برای احیای روابط با آنکارا