مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 19:372022-08-25سياسي

موافقت 180 نماینده برای تشکیل جلسه مجلس عراق


نماینده ائتلاف دولت قانون گفت که امضای بیش از 180 نماینده از همه جریان ها و احزاب از جمله نمایندگان کُردها و اهل سنت را برای تشکیل جلسه مجلس عراق جمع آوری کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مخیف الجبوری نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق امروز پنجشنبه به پایگاه اطلاع رسانی بغداد الیوم گفت: ائتلاف چارچوب هماهنگی دیروز این امضاها را به محمد الحلبوسی رییس مجلس داد و الحلبوسی موافقت کرد که جلسه مجلس عراق بدون حضور وی برگزار شود.

وی با اشاره اینکه موضع الحلبوسی پس از فشار نمایندگان حزب خود به ضرورت حضور در جلسه و اقدام برای تصویب قوانین و انتخاب رییس جمهوری به سرعت تغییر کرد، درباره نحوه برگزاری جلسه برای رسیدن به انتخاب رییس جمهوری اظهار داشت: تنها با 180 نماینده می توانیم به انتخابات ریاست جمهوری برسیم.

نماینده ائتلاف دولت قانون اظهار داشت که مجلس عراق در ابتدا پیرامون سه پرونده حقوق و امنیت کارکنان ، کم آبی و حملات ترکیه در خاک عراق بحث خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که تعداد حاضران افزایش یابد و به 220 نماینده برسد، جلسه مجلس به انتخاب رییس جمهوری و تعیین نخست وزیر کشیده خواهد شد.

الجبوری افزود: همه نمایندگان مجلس عراق در حال حاضر نمی خواهند مجلس را منحل کنند، بنابراین انحلال پارلمان، انحلال خودشان است و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت 180 نماینده برای تشکیل جلسه مجلس عراق

موافقت 180 نماینده برای تشکیل جلسه مجلس عراق