مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 08:572022-08-28اقتصادي

20 محصول کلیدی پتروشیمی در دست تولید/ آغاز صادرات کاتالیست ایرانی به روسیه


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بعد از چند دور مذاکره و گفت و گو با کشور روسیه، فهرستی از محصولات و تجهیزات موردنیاز همسایه شمالی در اختیار ما قرار گرفت و صادرات آنها در حال انجام است.

- مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به اقدامات این شرکت در یک سال گذشته و تغییر رویکردها عنوان کرد: به طور طبیعی با تغییر دولت ها، رویکردها نیز نسبت به مسائل مختلف تغییر می کند که ابتدا به این موضوع می پردازم.

وی افزود: اتکا به توان داخلی و بومی سازی تجهیزات یکی از رویکردهای دولت سیزدهم در صنعت پتروشیمی است در این راستا طبق برنامه ریزی انجام شده، تا پایان دولت مردمی، همه کاتالیست های موردنیاز صنعت پتروشیمی بومی سازی می شوند.

با موافقت وزیر نفت قرار شد در سال اول، سند جامع کاتالیست تهیه و نهایی شود که این اتفاق رقم خورده است و در هفته دولت از آن رونمایی می شود.

شاهمیرزایی گفت: همچنین یکی دیگر از اقدامات شرکت برای حمایت از ساخت داخل این بود که در اعطای مجوزها و موافقت های اصولی به طرح های پتروشیمی شرط گذاشته شود که تا حد ممکن از تجهیزات داخلی استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 محصول کلیدی پتروشیمی در دست تولید/ آغاز صادرات کاتالیست ایرانی به روسیه

20 محصول کلیدی پتروشیمی در دست تولید/ آغاز صادرات کاتالیست ایرانی به روسیه