مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 08:072022-09-14اجتماعي

موکب ها فقط تا ظهر اربعین پذیرای زائران هستند


طبق رسم عراق، موکب های اربعینی فقط تا ظهر روز شنبه 26 شهریور، همزمان با اربعین حسینی پذیرای زائران هستند و این زمان، تمدید نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که بعضی از زائران گمان می کنند بساط موکب های عراقی تا پایان ماه صفر یا لااقل یک هفته بعد از اربعین، همچنان در کربلا، نجف و مسیر مشایه برقرار است، اما طبق رسم عراق، موکب های اربعینی فقط تا ظهر روز شنبه 26 شهریور، همزمان با صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در نجف اشرف و صحن عقیله در کربلای معلی نیز بلافاصله بعد از اربعین، به حالت عادی بازمی گردند و زائران نمی توانند از این دو فضای بزرگ برای استراحت شبانه و بیتوته استفاده کنند.

استراحت زائران در صحن حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس این گزارش، مسئولان ایرانی و عراقی، مکرراً در پیام ها و بیانیه های خود از زائران خواسته اند مدت حضور خود در شهرهای مقدس را به حداقل برسانند و برنامه بازگشت خود را مدیریت کنند تا به موج سنگین برگشت به کشور برنخورند.

  آن ها از زوار اباعبدالله علیه السلام خواسته اند بلافاصله بعد از رسیدن به کربلا، این شهر را ترک کنند تا فرصت زیارت برای سایر زائران نیز فراهم شود.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موکب ها فقط تا ظهر اربعین پذیرای زائران هستند

موکب ها فقط تا ظهر اربعین پذیرای زائران هستند