مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 09:072022-09-16سياسي

اینجا کربلای دیگریست/ عشق و ارادت بی پایان «مریانجی‎ها» به زائران حسینی


مریانج شهری کوچک است که در جغرافیای عظیم امام حسین(ع) ذوب شده و مردمانش همه وجود خود را وقف سید مظلومان عالم می‎کنند، شهری که قصه اربعینی آنها با همه ایران فرق دارد، - خبرگزاری فارس از همدان: مجتبی دی‎آبادی؛ مریانج شهری کوچک است که وسعت عشق ورزی آنها به ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) بسیار بزرگ و به وسعت همه عالم است.

از گذشته و از نیاکان خود سینه به سینه آموخته‎اند که در راه حسین(ع) از همه چیز خود گذشت کنند، و سراپا خادم ثارالله(ع) شوند و امروز عشق ورزی آنها به سیدالشهدا(ع) در دو ماه محرم و صفر نمایان گر این داستان است.

مراسم‎های عزاداری آنها در دهه نخست ماه محرم به قدری پر شور و با حرارت است که نمونه آن در کشور بی‎مثال و شاید کم مثال باشد زیرا جنس عزاداری آنها با همه ایران فرق می کند.

اما قصه اربعین آنها فرق می‏ کند، شهری کوچک با مردمانی بزرگ که نشان داده‎اند ارادت به امام حسین(ع) مرز جغرافیایی نمی‎شناسد.

همه مردمانش عاشق سینه چاک حسین(ع) هستند، شهری که خدمتگذاری به زائران کربلا را مدال افتخار خود می دانند.

مریانج شهریست که با نام حسین(ع) عجین شده و در این دو ماه فصلی از عاشقی را به تصویر می کشد، زائران گروه گروه می رسند، اتوبوس ها که پلاک هایشان نشان می دهد از سراسر ایران زمین هستند، فوج فوج می آیند و آنجاست که عاشقان ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا کربلای دیگریست/ عشق و ارادت بی پایان «مریانجی‎ها» به زائران حسینی

اینجا کربلای دیگریست/ عشق و ارادت بی پایان «مریانجی‎ها» به زائران حسینی