مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 09:272022-09-19سياسي

سیاست خارجی هوشمند و متوازن؛ دریچه ای به جهان آینده


در سایه دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند و نیز با استفاده از فرصت تغییر در معادلات جهانی، جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به یک کنشگر فعال، - مستقل و تأثیرگذار تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت- حسین امیرعبداللهیان: نظام بین المللی در حال تحول و دگرگونی قابل توجهی است که به موازات این دگرگونی، سیاست خارجی کشورها نیز متأثر خواهد شد.

گذار نظام بین المللی از سیستم تک قطبی به سوی جهانی چندقطبی، هرچند ممکن است به صورت تدریجی و آرام صورت پذیرد، اما چنین گذاری یک روند اجتناب ناپذیر (طبیعی و تاریخی) است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوران نظام دوقطبی و متعاقباً اتخاذ سیاست خارجی نه شرقی و نه غربی الگوی نوینی از سیاست خارجی مستقل و عدم وابستگی به بلوک های قدرت جهانی را پیش روی دولت ها و ملت ها قرار داد.

این شعار برگرفته از روح استقلال خواهی ملت ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی و نیز سیاست خارجی غیروابسته بوده است و تاکنون جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود را به هیچ کشور و بلوکی متعهد و محدود نکرده و نخواهد ساخت.

با شکل گیری دولت مردمی و تحول خواه جناب آقای دکتر رییسی، دستگاه دیپلماسی در انتخابی جدید و مبتنی بر درک درست از تحولات نظام بین المللی، توسعه گسترده روابط با همه کشورهای دنیا با اولویت نگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست خارجی هوشمند و متوازن؛ دریچه ای به جهان آینده

سیاست خارجی هوشمند و متوازن؛ دریچه ای به جهان آینده