مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 11:422022-09-26اقتصادي

آغاز برداشت نارنگی پیش رس در باغ های مازندران/ پیش بینی افزایش محصول


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوبی که داشتیم شاهد افزایش محصول در نارنگی و پرتقال خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حسن رزاقی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از باغات نارنگی مازندران از آغاز برداشت نارنگی پیش رس در مازندران خبر داد و اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوبی که داشتیم شاهد افزایش محصول در نارنگی و پرتقال خواهیم بود.

وی گفت: پیش بینی می شود تولید نارنگی نسبت به سال گذشته 20 درصد و پرتقال 15 درصد افزایش محصول داشته باشیم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران ابا بیان اینکه برداشت مرکبات از اول مهرماه با برداشت نارنگی های پیش رس آغاز شد، افزود: 16 هزار و 400 هکتار از باغ های مازندران اختصاص به انواع نارنگی دارد که از این میزان 6 هزار هکتار آن مربوط به نارنگی پیش رس است.

وی به باغداران توصیه کرد میوه های رسیده را به موقع برداشت و روانه بازار مصرف کنند و اگر میوه ریزش یافته ای پای درخت مانده جمع آوری و در عمق 50 سانتی متری باغ دفن کنند تا مدیریت مگس میوه مدیترانه ای به خوبی انجام شود.

رزاقی خاطرنشان کرد: باغداران توجه کنند بعد از برداشت میوه به دلیل اینکه بعد از برداشت به درخت شوک وارد می شود حتما محلول پاشی یک هفته پس از برداشت را 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت نارنگی پیش رس در باغ های مازندران/ پیش بینی افزایش محصول

آغاز برداشت نارنگی پیش رس در باغ های مازندران/ پیش بینی افزایش محصول