مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 14:022022-10-02اقتصادي

6 نیروگاه تولید برق برای اولین بار در یک ماه به شبکه متصل شد


در شهریور امسال تعداد 6 نیروگاه زاهدان-1، زاهدان-2، عسلویه، فردوسی، تربت حیدریه و دو کوهه، به مرحله اتصال به شبکه سراسر برق رسید، این اولین بار در کشور بود که 6 نیروگاه در یک ماه به شبکه متصل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تابستان سال جاری به عرصه تاخت و تاز صنعت برق بدل شد و رکوردهای متعددی یکی پس از دیگر در حوزه برق کشور شکسته شد.

بر این مبنا رکورد ساخت نیروگاه در یک سال، تعمیرات نیروگاهی به همراه برخی نصاب های دیگر از جمله مواردی بود که در نهایت به تامین پایدار برق در بخش خانگی و مدیریت مصرف برق در سایر حوزه ها منتهی شد.

در ادامه این رکوردشکنی ها در ماه پایانی فصل تابستان و طی شهریور سال جاری، یک رکورد دیگر در صنعت برق شکسته شد.

بر مبنای جزییات ارائه شده توسط شرکت مپنا در شهریور سال 1401 نصاب سنکرون واحدهای نیروگاهی به عددی جدیدی در طول یک ماه رسید، بر این مبنا فقط در طول 31 روز شهریور سال 1401، تعداد 6 نیروگاه، زاهدان-1، عسلویه، فردوسی، زاهدان-2، تربت حیدریه و دو کوهه به مرحله اتصال به شبکه سراسر برق رسید.

بر اساس گزارش شرکت مپنا، این 6 واحد نیروگاهی مجموعا ظرفیت 873 مگاوات تولید برق را بر عهده دارند و به مرحله سکنرون سازی با شبکه سراسری تولید برق کشور رسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 نیروگاه تولید برق برای اولین بار در یک ماه به شبکه متصل شد

6 نیروگاه تولید برق برای اولین بار در یک ماه به شبکه متصل شد