مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 16:072022-10-08بين الملل

ترکیه: پوتین به دنبال یک معامله بزرگ با غرب است


سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت که ولادیمیر پوتین به دنبال معامله بزرگ با کشورهای غربی است تا نتایج جنگ سرد را سرپوش بگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ابراهیم گالن سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تمایل دارد معامله بزرگی با غرب انجام دهد تا نتایج برآمده از جنگ سرد را از ملغی کند.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، او گفت که موضوع اوکراین بخشی از معامله مدنظر  پوتین است و آن چه که او می خواهد یک معامله بزرگ و همه جانبه است.

ابراهیم گالن افزود: مسکو احساس می کند که توافقات امضاء شده در پایان جنگ سرد در زمان میخاییل گورباچف و بوریس یلتسین تناسبی با شرایط امروز روسیه ندارد.

روسیه ی جدید و جهان جدیدی وجود دارد و آن ها به دنبال توافق تازه ای هستند و از این رو باید گفت که نظام لیبرالیسم جهانی با یک آزمایش بزرگی مواجه است .

  سخنگوی اردوغان تأکید کرد که جنگ روسیه و اوکراین برای مدتی به طول خواهد انجامید و سؤال اصلی این است که تا قبل از آغاز مذاکرات چه زیان و خسارتی به بار خواهد آمد و این درحالی است که سرانجام شاهد مذاکره خواهیم بود.

    سخنان ابراهیم گالن پس از آن است که دفتر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیروز (هفتم اکتبر) از گفت وگوی تلفنی وی با ولادیمیر پوتین همتای روسش خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: پوتین به دنبال یک معامله بزرگ با غرب است

ترکیه: پوتین به دنبال یک معامله بزرگ با غرب است