مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 17:102022-10-31اقتصادي

وزیر راه: حجم ترانزیت بار بین ایران و قزاقستان 4 برابر می شود


وزیر راه و شهرسازی از تفاهم ایران با قزاقستان برای افزایش حجم بار ترانزیتی 2 کشور از یک میلیون تن به چهار میلیون تن در سال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، درباره جلسه مشترکی که با معاون نخست وزیر و وزیر تجارت قزاقستان و هیات همراه در ساختمان دادمان برگزار شد، اظهار داشت: دو کشور بر امضای یادداشت تفاهم برای افزایش همکاری ها در حوزه حمل ونقل و ترانزیت به توافق رسیدند که شامل سه موضوع مهم الکترونیکی کردن گمرکات، یکسان کردن تعرفه ها و صدور ویزا برای رانندگان و تجار ایرانی می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسه اخیر میان ایران، ترکمنستان و قزاقستان و توافق سه جانبه برای تسهیل موضوع حمل ونقل و ترانزیت، بیان کرد: کشور قزاقستان در مسیر قطارهای چین به ترکمنستان و ایران قرار دارد و توافق هایی برای تسهیل این مسیر با وزیر وزیر تجارت قزاقستان انجام شده است.

قاسمی ادامه داد: وزیر تجارت قزاقستان به همراه هیات همراه فردا از بندر شهید رجایی بازدیدی خواهند داشت و مقرر شد در حوزه های مختلف حمل ونقل از جمله حمل ونقل ریلی، حمل ونقل جاده ای، حمل ونقل دریایی و حمل ونقل هوایی و انتقال بار از کریدورهای شمال- جنوب و شرق به غرب با ایران همکاری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر راه: حجم ترانزیت بار بین ایران و قزاقستان 4 برابر می شود

وزیر راه: حجم ترانزیت بار بین ایران و قزاقستان 4 برابر می شود