مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 09:252022-11-01سياسي

جایگاه روسیه و سازمان پیمان امنیت جمعی در پازل امنیتی آسیای مرکزی


کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند حل اختلافات تنها با تعامل نزدیک امکان پذیر بوده و تنها مسکو و سازمان پیمان امنیت جمعی می توانند حمایت واقعی از امنیت منطقه ای برای کشورهای آسیای مرکزی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، میزگرد نقش قرقیزستان در فرآیندهای ادغام منطقه ای پیمان امنیت جمعی با تمرکز بر حل اختلافات مرزی بیشکک و دوشنبه برگزار و تاکید شد که اختلافات تنها با تعامل نزدیک حل و فصل می شود.

ایگور شستاکوف کارشناس علوم سیاسی در این میزگرد اظهار داشت: اجلاس های بین المللی در آستانه، عوامل و بردارهای همکاری کشورهای منطقه با شرکای سیاست خارجی و سازمان های بین المللی که حامی توسعه پایدار آسیای مرکزی هستند، را نشان داد.

تصادفی نیست که نشستی در قالب آسیای مرکزی - روسیه در پایتخت قزاقستان برگزار و مذاکرات سه جانبه با حضور رؤسای جمهور قرقیزستان، کمک نظامی دریافت کرده و می کند.

  اصیل بیک کوژوبیکوف معاون سابق کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان نیز در این میزگرد گفت: اکنون ما مشکلاتی در مرز با تاجیکستان داریم، بنابراین باید سازمان تأثیرگذاری را پیدا کنیم که بتواند واسطه شود و به ما در حل این مسائل کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه روسیه و سازمان پیمان امنیت جمعی در پازل امنیتی آسیای مرکزی

جایگاه روسیه و سازمان پیمان امنیت جمعی در پازل امنیتی آسیای مرکزی