مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 14:152022-11-05اقتصادي

چالش نفت روسی


آیا همسایه شمالی برای جبران زیان نفت و گاز خود چشم به بازارهای ایران دوخته است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: روسیه که این روزها گرفتار جنگ با اوکراین است و بازارهای انرژی را باخته است، تلاش می کند که زیان خود را از طریق تصاحب بازارهای ایران جبران کند.

حالا دو مشتری بزرگ نفت ایران یعنی هند و چین به سمت روسیه چرخیده اند و تزارها باعث افت چشمگیر سهم ایران در بازار نفت این دو کشور شده اند اما در مقابل روسیه اعلام کرده حاضر است گاز خود را از ایران سوآپ کند.

کارشناسان انرژی می گویند که روسیه در ازای پرداخت مبلغ ناچیز حق سوآپ گاز به ایران، بازارهای بزرگ نفت را از آن گرفته است.

باخت بازار انرژی به روسیه به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اینترفکس ماه گذشته در حاشیه همایش اقتصادی خزر که در مسکو برگزار شد، وزیر نفت ایران و معاون نخست وزیر روسیه به ماجرای سوآپ فراورده های نفتی از جمله بنزین از دریای خزر و تهاتر اقلام غیر نفتی با نفت اشاره کرده اند.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران، گفته بود که دو کشور قادر هستند تا 10 میلیون تن سوآپ فراورده های نفتی و غیر نفتی داشته باشند و تأسیسات زیربنایی آن نیز وجود دارد.

حالا عبدالله باباخانی، کارشناس انرژی، در واکنش به ماجرای آغاز سوآپ نفت روسیه از سوی ایران، نموداری از فروش روسیه به بازارهای سابق ایران یعنی هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش نفت روسی

چالش نفت روسی