مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 12:202022-11-06اقتصادي

سود باورنکردنی شرکت های نفتی آمریکایی از جنگ اوکراین


شرکت های نفتی آمریکایی از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین که به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی منجر شد، 200 میلیارد دلار سود کسب کرده اند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فاینانشیال تایمز، از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین و تشدید مناقشات ژئوپلتیک، که موجب دگرگونی در بازار انرژی جهانی شده و قیمت نفت و دیگر حامل های انرژی را بالا برده است، شرکت های نفتی آمریکایی 200 میلیارد دلار سود کرده اند.

ارزیابی های موسسه S&P گلوبال حاکی از آن است که شرکت های سهامی عام نفتی و گازی آمریکایی در سه ماهه دوم و سوم سال جاری 200.

24 میلیارد دلار سود خالص داشته اند.

این آمار که مجموع سود شرکت های بزرگ، شرکت های متوسط ادغام شده و شرکت های کوچک نفتی شیل است درواقع نشان دهنده بهترین بازه درآمدی شش ماهه در تاریخ صنعت نفت آمریکاست و احتمالا شاهد تبدیل شدن سال 2022 به یک سال رویایی و بی سابقه برای این صنعت خواهیم بود.

حسن التوری، یکی از کارشناسان ارشد S&P گلوبال می گوید: حصول سود عملیاتی برای این شرکت ها به احتمال زیاد تا پایان سال جاری رکورد خواهد زد و یا حداقل بسیار نزدیک به رکورد تاریخی خواهد بود.

با این حال اما، کاخ سفید از صنعت نفت آمریکا فعلا دل خوشی ندارد؛ چراکه بالا رفتن قیمت بنزین باعث کاهش محبوبیت دمکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود باورنکردنی شرکت های نفتی آمریکایی از جنگ اوکراین

سود باورنکردنی شرکت های نفتی آمریکایی از جنگ اوکراین