مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 14:002022-11-09بين الملل

کهگیلویه و بویراحمد بهشت گیاهان دارویی/ آموزش کاشت به زیلایی رفت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با الگو برداری از پایلوت گیاهان دارویی منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد با وجود کارشناسان از کشور ژاپن وآزمایشهای انجام شده آموزش کشت گیاهان دارویی در منطقه مهر زردزیلایی «شهرستان مارگون» اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، با الگو برداری از پایلوت گیاهان دارویی منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد با حضور کارشناسان از کشور ژاپن و آزمایش های انجام شده آموزش کشت گیاهان دارویی در منطقه مورد زردزیلایی شهرستان مارگون اجرا شد.

سعید جاوید بخت در همین خصوص اظهار داشت:الگوی موفق کشت گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ موجب شده تا سایر مناطق کهگیلویه و بویراحمد نیز پایلوت کشت گیاهان دارویی شود.

وی افزود: منطقه زیلایی با برخورداری از آب هوایی مساعد، زمین های شیب دار و خاک حاصلخیز مستعد کشت گیاهان دارویی است.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد:یکی از مزیت های اصلی گیاهان دارویی نیاز به آب کم برای رشد است که در شرایط کنونی کم آبی و بحران خشکسالی کمک بزرگی به بهره برداران گیاهان دارویی می کند.

جاویدبخت عنوان کرد: نیاز نداشتن به شخم و شیار به علت قرار داشتن ریشه در عمق خاک و بازدهی و صرفه اقتصادی بالا از دیگر مزیت های کشت گیاهان دارویی در کهگیلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویراحمد بهشت گیاهان دارویی/ آموزش کاشت به زیلایی رفت

کهگیلویه و بویراحمد بهشت گیاهان دارویی/ آموزش کاشت به زیلایی رفت