مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-14فرهنگي

قرینه نباش...


پنجه بر پوسته تاریک و زنگار آیینه، هشدار لرزان جیوه ایست که فرار اندیشه را در اکسیژن زمان می بلعد و فریاد قرینه نباش را بر سلول ذهن حک می کند.

- اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن بر توسعه فکر و پویایی جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ به نظر می رسد امروزه امر کتابخوانی در بین اقشار مختلف به ویژه نسل جوان رنگ باخته و کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.

سارینا کرمی، کتابدار و کتاب فروش، شاغل در کتاب شهر از علاقه اش به کار و به خصوص در کتابفروشی ها و کتابخانه ها می گوید: مدت یک سال و نیم است زندگی در میان انبوه کتاب را انتخاب کرده و دل به نجوای نرم کتاب، داده است؛ زمانی که مشتری ها صفحات را به دنبال حرف، کلمه، جمله یا سطر دلخواه ورق می زنند همگام با اندیشه خواننده، کتاب در ذهنش پر پرواز می گشاید.

وی گوید: از هر قشر، سن و سال و جنسیتی به کتاب شهر می آیند، به لیل سابقه و تنوع کتاب و انجام دادن سفارشات مشتری ها معمولا اکثر اوقات کتاب شهر شلوق است.

روزانه با همه قشرها هم صحبت می شوم.

سارینا از جوانان و حضور پررنگشان می گوید: وقتی جوانی برای خرید کتاب می آید شاید در ظاهر فقط برای خرید یک کتاب آمده باشد، اما از نگاه و جنس برخورد با کتاب ها درک می کنم که این فرد شاید زیاد کتاب نخوانده باشد، اما حضور رسانه های دیگر را فهمیده که سر تعظیم را نثار کتاب می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرینه نباش...

قرینه نباش...