مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 17:502022-11-16سياسي

156 روستای استان بوشهر باید در برابر سیلاب ایمن سازی شود


استاندار بوشهر با بیان اینکه 20 روستای استان با اعتبارات سفر رییس جمهور در برابر سیلاب ایمن سازی شد گفت: در حال حاضر 156 روستای دیگر استان بوشهر باید در برابر سیلاب ایمن شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه از 10 تهدید زیستی 6 تهدید آن در حوزه زیست محیطی مربوط به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی است اظهار داشت: تشکیل قرارگاه جهادی نقش مهمی در رفع مشکلات زیستی و کاهش مخاطرات به ویژه در روستاها دارد.

وی با اشاره به روان آب ها در استان بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر دارای چهار رودخانه بزرگ است که بیشتر جریان های سیل به این رودخانه ها هدایت می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نوار 737 کیلومتری ساحلی بوشهر تصریح کرد: اکنون آب روان 2 رودخانه با ایجاد سد مهار و کنترل می شود و 2 سد دیگر نیز برای مهار آب دیگر رودخانه ها در حال ساخت است.

محمدی زاده با اشاره به ساخت سد دشت پلنگ و دالکی یادآور شد: اکنون سد رییسعلی دلواری با مخزن 760 میلیون مترمکعب وارد مدار فعالیت است و 2 سد دشت پلنگ و دالکی به ترتیب با پیشرفت فیزیکی 15 و 37 درصد در حال اجرا است که تکمیل آنها نقش مهمی در مهار آب های روان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

156 روستای استان بوشهر باید در برابر سیلاب ایمن سازی شود

156 روستای استان بوشهر باید در برابر سیلاب ایمن سازی شود