مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-19بين الملل

چه کشورهایی اغتشاشات ایران را مدیریت می کنند؟


روزنامه لبنانی الاخبار مقاله ای منتشر کرده که حاوی اسنادی است که چگونه عربستان، بحرین،امارات و آمریکا اغتشاشات و شورش های ایران را مدیریت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاخبار، نبرد را به داخل ایران می کشانیم ، این جمله ای است که محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در پاسخ به داوود الشریان، مجری معروف این کشور چند سال پیش گفت.

بسیاری در آن زمان هنگام تفسیر سخنان بن سلمان گفتند که ریاض، به هسته های داعش و عملیات هایی که جنبش های تجزیه طلب در سیستان و بلوچستان از مدت ها پیش در عمق ایران انجام می دادند، متوسل خواهد شد.

اما در اسنادی که روزنامه الاخبار به دست آورده است، مشخص می شود که منظور بن سلمان، هدف قرار دادن فضای داخلی ایران، از طریق طرح نفوذ بر جوانان ایرانی، به موازات تشدید گفتمان ایران هراسی است.

بامداد 2 ژانویه 2016، جهان با خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر و گروهی از جوانان القطیفی به همراه جمعی از مقامات سعودی و کادرهای القاعده از خواب بیدار شد.

واکنش ها در داخل و خارج از عربستان سعودی متفاوت بود.

در ایران، جوانان خشمگین اقدام به آتش زدن ساختمان کنسولگری عربستان در مشهد کردند.

چهار روز بعد، در 6 ژانویه، شورای ملی رسانه اماراتی طرحی را به سفرای عربستان سعودی و بحرین ارائه کرد که استراتژی رسانه ای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کشورهایی اغتشاشات ایران را مدیریت می کنند؟

چه کشورهایی اغتشاشات ایران را مدیریت می کنند؟