مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-20پزشكي

ابداع یک فناوری رباتیک برای تشخیص و درمان همزمان سرطان ریه


دانشمندان می گویند موفق به ابداع یک فناوری رباتیک جدید و انقلابی شده اند که می تواند به تشخیص زودهنگام و درمان سرطان ریه به صورت همزمان کمک کند.

- دانشمندان می گویند موفق به ابداع یک فناوری رباتیک جدید و انقلابی شده اند که می تواند به تشخیص زودهنگام و درمان سرطان ریه به صورت همزمان کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سی بی اس فیلادلفیا، یک فناوری رباتیک جدید توسعه یافته است که سرطان ریه را خیلی زود تشخیص می دهد و همچنین توانایی درمان همزمان آن را دارد.

گزارش سالانه انجمن ریه آمریکا نشان می دهد که نرخ بقای پنج ساله در مبتلایان به سرطان ریه که در حال حاضر 25 درصد برآورد شده، تا حدی به لطف این فناوری جدید در حال افزایش است.

یکی از رقم زنندگان این موفقیت، کاتلین مک گین است که سرطان ریه خود را زود تشخیص داد و با این روش رباتیک جدید آن را درمان کرد.

مک گین می گوید: من به آینده ام بسیار خوشبین هستم.

این فناوری جدید برونکوسکوپی رباتیک (robotic onchoscopy) نامیده می شود و به پزشکان اجازه می دهد تا به قسمت های کوچک و سخت دسترس ریه دسترسی پیدا کنند، قسمت هایی که با ابزارهای معمولی نمی توان به آن ها دست یافت.

دکتر پارتریک راس این فناوری جدید را انقلابی می نامد، زیرا علاوه بر تشخیص سرطان در مراحل اولیه، به پزشکان امکان می دهد همزمان آن را درمان کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع یک فناوری رباتیک برای تشخیص و درمان همزمان سرطان ریه

ابداع یک فناوری رباتیک برای تشخیص و درمان همزمان سرطان ریه