مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 14:202022-11-20اجتماعي

سرشماری حیات وحش گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور106 کارشناس و محیط بان، سرشماری حیات وحش در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمدآغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسلام جاودان خرد ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت مناطق گرمسیری استان توسط این گروه به مدت پنج روز سرشماری می شود.

وی بیان داشت: این امر، با همکاری تشکل های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدان محیط زیستی، انجام می شود.

جاودان خرد تصریح کرد: شمارش سالانه گونه های جانوری در مناطق حفاظت شده خاییز و سرخ، دیل، خامین، سولک و شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر توسط این 106 کارشناس و محیط بان در قالب 29 گروه، انجام می شود.

وی افزود: سرشماری پاییزه حیات وحش در راستای اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان هر ساله در حوزه گرمسیری انجام و هدف از این سرشماری ها، تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع است.

جاودان خرد اظهار داشت: این سرشماری به روش مشاهده مستقیم انجام و وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه ای نیز مورد پایش قرار می گیرد و مشاهدات سایر گونه ها همچون گوشتخواران و نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری ثبت می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری حیات وحش گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرشماری حیات وحش گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد