مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:152022-11-22اقتصادي

سدهای تشنه چشم انتظار بارش های موثر پاییزی


دوماه از آغاز فصل پاییز گذشته است، از ابتدای سال جاری شاهد بارش های موثر برای تغذیه سدها، آب های زیرزمینی و چشمه ها نبودیم، بارش های سیل آسای مردادماه نیز با بر جای گزاشتن خرابی، - تاثیر چندانی بر ورودی سدها نداشت و نتوانستیم از این بارش ها به خوبی استفاده کنیم، حال چشم امیدمان به بارش های پیش رو است تا سدهایمان جان تازه ای بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سدهای استان به دو دسته سدهای بنتی و خاکی تقسیم می شوند، مخزن سدهای خاکی عموما محدود است و پس از چند هفته از آبگیری، آب آن ها برای تغذیه سفره های زیرزمینی به داخل زمین نفوذ می کند، اما سدهای بتنی منبع مطمئنی برای ذخیره آب برای استفاده در مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و .

هستند، اما حال سدهای چهارمحال و بختیاری در پی خشکسالی های اخیر هم چنان ناخوش است.

تصاویری که از سدهای سراسر کشور منتشر می شود، نشان می دهد که اکثر سدها از نظر ذخیره آبی در وضعیت بحرانی قرار دارند و ذخیره آن ها عموما زیر 30 درصد است و بسیاری از این سدها در حال خشک شدن هستند.

کم آب شدن سدها یک زنگ هشدار جدی است تا بدانیم مدیریت آب پشت سدها باید به عنوان یک اصل مهم در نظر گرفته شود، اکنون مدیریت سد زاینده رود و کارون 4 در دست استان های مجاور چهارمحال و بختیاری است و به گفته مسئولان استان اصفهان سد زاینده رود شرایط خوبی ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای تشنه چشم انتظار بارش های موثر پاییزی

سدهای تشنه چشم انتظار بارش های موثر پاییزی