مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:502022-11-23بين الملل

بلینکن: با وجود مصونیت گرفتن بن سلمان، روابط با عربستان بازنگری می شود


وزیر امور خارجه آمریکا گفت، با وجود اینکه دولت بایدن به شخص ولیعهد سعودی بابت تحت پیگرد قرار گرفتن در مورد قتل جمال خاشقجی مصونیت داده، روابط آمریکا با عربستان همچنان در دست بررسی است.

- وزیر امور خارجه آمریکا گفت، با وجود اینکه دولت بایدن به شخص ولیعهد سعودی بابت تحت پیگرد قرار گرفتن در مورد قتل جمال خاشقجی مصونیت داده، روابط آمریکا با عربستان همچنان در دست بررسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که در ایالات متحده زندگی می کرد، در سال 2018 توسط ماموران سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در عملیاتی کشته و تکه تکه شد؛ عملیاتی که به اعتقاد نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام شد.

این شاهزاده سعودی صدور دستور این قتل که روابط بین دو کشور را تحت تأثیر قرار داده، رد کرده است.

نامزد خاشقجی از بن سلمان در ایالات متحده شکایت کرده است، اما به تازگی وکلای وزارت دادگستری آمریکا در حکمی به این نتیجه رسیدند که بن سلمان به دلیل اینکه ماه سپتامبر به عنوان نخست وزیر در دولت عربستان انتخاب شد، مصونیت دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه با اشاره به این پرونده گفت: نظری که ما ارائه کردیم به هیچ وجه حاکی از ماهیت پرونده یا وضعیت روابط دوجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: با وجود مصونیت گرفتن بن سلمان، روابط با عربستان بازنگری می شود

بلینکن: با وجود مصونیت گرفتن بن سلمان، روابط با عربستان بازنگری می شود