مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 10:352022-11-26اقتصادي

پیش بینی برداشت 700 کیلوگرم دانه روغنی کاملینا در سربیشه


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود حدود 700 کیلوگرم دانه روغنی کاملینا از سطح مزارع سربیشه برداشت شود.

- مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی چند سال اخیر کشت گیاه کاملینا (کتان کش) به عنوان یک دانه روغنی در کشور و همچنین در خراسان جنوبی رونق پیدا کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شهرستان سربیشه کشت آزمایشی این دانه روغنی برای اولین بار در سال جاری انجام شده است، بیان کرد: این گیاه مقاومت بسیار خوبی نسبت به آفات رایج در دانه های روغنی چون سوسک گرده خوار دارد.

جعفری با تأکید بر اینکه تولید عملکرد در کاملینا به اثبات رسیده است، ادامه داد: این گیاه به عنوان یک گزینه مناسب در تناوب با غلات دانه ریز در شهرستان سربیشه مطرح شده است.

وی گفت: در سال زراعی جاری این دانه روغنی در سربیشه به صورت آزمایشی در سطح نیم هکتار کشت شده است که پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت حدود 700 کیلوگرم کاملینا برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: این دانه روغنی در برابر سرما، گرما، خشکی، شوری زمین، آفات و امراض و در مجموع با اقلیم خراسان جنوبی سازگار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 700 کیلوگرم دانه روغنی کاملینا در سربیشه

پیش بینی برداشت 700 کیلوگرم دانه روغنی کاملینا در سربیشه