مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 19:052022-12-02اقتصادي

پنج برنامه وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه متوازن سازی اقتصاد با افزایش سهم دارایی های نامشهود (کسب و کارها) امکان پذیر است، گفت: بر این اساس این وزارتخانه پنج محور برای حمایت از کسب و کارها برنامه ریزی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در مراسم (روز نوآوری و فناوری ایران ساخت) که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از کارآفرینی می شود توجه به محصول صورت می گیرد.

بنابراین خروجی دستاوردی که کارآفرین دارد سازماندهی و فعال کردن کسب و کار است.

وی با بیان اینکه ثروت کشور را می توان به چهار قسمت تقسیم کرد، اظهار داشت: دارایی های خارجی، ثروت های طبیعی، دارایی های فیزیکی و دارایی های نامشهود ثروت کشور محسوب می شوند که در یک اقتصاد متعادل سهم دارایی های فیزیکی معمولاً 14 درصد و سهم دارایی های نامشهود 85 درصد است.

لذا از آنجا که کسب و کارها جزو دارایی های نامشهود به شمار می روند؛ دارای اهمیت هستند و اگر دارایی های نامشهود در کشوری وجود نداشته باشد آن کشور خام فروش خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنابراین برای متوازن کردن اقتصاد باید دارایی نامشهود داشت که متأسفانه سهم ما از دارایی های نامشهود حدود 30 درصد ست در حالیکه این سهم حداقل باید بیش از 60 درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج برنامه وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها

پنج برنامه وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها