مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 16:552022-12-03اجتماعي

مناسب سازی امکانات شهری برای معلولان یک ضرورت است


یکی از ضروری ترین نیازهای افراد دارای معلولیت رفع مشکلات محیطی و مناسب سازی معابر و محیط فضای شهری است.

- مسعود فیروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حدود 12 تا 15 درصد جامعه را افراد کم توان یا ناتوان تشکیل می دهند که از این میان 3 تا 5 درصد افراد با معلولیت های جدی هستند و با توجه به اینکه بزرگ ترین اقلیت جامعه معلولین با بیشترین مشکلات مواجهند ضرورت توجه به جامعه معلولین را بیش از پیش به ما یادآوری می کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: 135 هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی پرونده دارند لذا با توجه به این تعداد یکی از ضروری ترین نیازهای افراد دارای معلولیت رفع مشکلات محیطی، مناسب سازی معابر، محیط فضای شهری، ادارات دولتی، حمل و نقل عمومی، مبلمان شهری، امکان استفاده از برنامه های صدا و سیما، ساخت و ساز منازل مسکونی، پارک ها و کتابخانه ها و.

است.

وی گفت: از ابتدای سال 20 درصد افزایش مستمری و از ابتدای آبان ماه نیز 30 درصد شامل افزایش شده است، امیدواریم برای پیش بینی بودجه 1402 با توجه به قانون حمایت افزایش بیشتری در بر گیرد.

فیروزی با بیان اینکه در جامعه و زندگی شهری مولفه هایی وجود دارد که می تواند افراد را دچار افسردگی کند گفت: در خصوص افراد دارای معلولیت این میزان افزایش می یابد که باید با کمک دستگاه های اجرایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسب سازی امکانات شهری برای معلولان یک ضرورت است

مناسب سازی امکانات شهری برای معلولان یک ضرورت است