مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-06اقتصادي

چرا درآمدهای استان کردستان تحقق نیافته است؟


یکی از مهمترین قوانین موجود در زمینه برقراری عدالت و ساماندهی در توزیع بودجه کشور، نظام هزینه - درآمد استانی است.

- با توجه به اهمیت نظام درآمد - هزینه و نقش آن در توسعه مناطق مختلف، ساماندهی و اصلاح این شاخص در استان ها برای توزیع بودجه های کشور ضروری است.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان برنامه و بودجه استان، میزان تحقق درآمدهای کردستان طی شش ماهه اول امسال کاهش یافته است و این کاهش آسیب هایی را برای استان به دنبال دارد.

ارسلان اظهاری، میانگین رشد درآمدهای کشوری در سال 1401 را 63 درصد اعلام و اظهار کرد: استان کردستان با 114 درصد درآمد، چهارمین استان به لحاظ رشد درآمدهای کشوری بوده و میزان رشد درآمدها در استان از یک هزار و 100 میلیارد به دوهزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

وی، با بیان اینکه این میزان درآمدها بدون توجه به ظرفیت های استان درنظر گرفته شده است، افزود: یکسری محدودیت ها از جمله معافیت معادن طلا، عدم تحقق یک درصد فروش معادن در استان، فروش اموال و سایر موارد دیگر، چالش های اولیه عدم تحقق درآمدهای استان در شش ماهه اول سال جاری است.

رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان کردستان، با بیان اینکه عدم تحقق درآمدها آسیب هایی را برای استان به دنبال دارد، بیان کرد: تحقق نیافتن ردیف های استانی و ملی در استان، موجب اختصاص بخشی از درآمدها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا درآمدهای استان کردستان تحقق نیافته است؟

چرا درآمدهای استان کردستان تحقق نیافته است؟