مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 15:002022-12-06اقتصادي

کشف مخازن تازه نفتی در جنوب غرب ایران/ وجود 14 بلوک اکتشافی نفت و گاز در کشور


مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از کشف مخازن تازه نفتی در جنوب غرب ایران خبر داد و گفت: 14 بلوک اکتشافی نفت و گاز در کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس،  مهدی فکور امروز (سه شنبه، 15 آذرماه) در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته اقدام هایی در اکتشاف نفت و گاز انجام شده است، اظهار کرد: براساس مطالعات سازمان های بین المللی، در آینده سه کشور ایران، روسیه و عراق بیشترین اکتشاف ها را دارند و دیگر کشورهای منطقه اکتشاف هایشان پایان می یابد که هم در بُعد جذب سرمایه خارجی و هم استمرار تولید نفت و گاز رتبه های بالایی خواهند داشت.

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه با توجه به حوضه های رسوبی در جنوب زاگرس افزود: حجم هیدروکربوری که برای ایران در نظر گرفته اند، معادل 16 میلیارد بشکه است که هم از بّعد پیشرفت کشور و جذب سرمایه خارجی اهمیت دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه هر کشوری که از نعمت انرژی برخوردار است اقتصاد شکوفاتری دارد، تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی باید بدانند ایران در نفت و گاز حرف نخست را خواهد زد و برای سودآوری باید وارد بازار ایران شوند.

* بررسی 10 درصد از مساحت ایران به روش مغناطیس سنجی هوایی فکور تأکید کرد: یکی از کارهای مهمی که بی نظیر بوده، مغناطیس سنجی هوایی با هواپیما بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف مخازن تازه نفتی در جنوب غرب ایران/ وجود 14 بلوک اکتشافی نفت و گاز در کشور

کشف مخازن تازه نفتی در جنوب غرب ایران/ وجود 14 بلوک اکتشافی نفت و گاز در کشور