مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 16:052022-12-08بين الملل

دیفنس نیوز: کلاهک های اتمی چین احتمالا بیشتر از آمریکا شده است


وب سایت دیفنس نیوز امروز پنج شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد، چین ممکن است در تعداد کلاهک های هسته ای سوار بر موشک های بالستیک قاره پیما از ایالات متحده پیشی بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این وب سایت خبری نظامی گزارش داد که فرماندهی استراتژیک ایالات متحده (استراتکام) اخیرا یک سند محرمانه را به کنگره آمریکا ارسال کرده است.

براساس این گزارش، در قانون مجوز دفاع ملی ایالات متحده آمده است که اگر چین حداقل در یکی از سه مؤلفه مربوط به ذخایر موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) که شامل تعداد این موشک ها، تعداد پرتابگرهای آن و تعداد کلاهک های هسته ای سوار بر این موشک ها می شود، از ایالات متحده پیشی بگیرد، باید به کنگره اطلاع داده شود.

این پرتال خبری با استناد به داده های پنتاگون و کنگره مبنی بر اینکه ایالات متحده دارای موشک های قاره پیما و پرتابگرهای بیشتر این نوع موشک هاست، نتیجه گرفت که چین از نظر تعداد کلاهک های هسته ای از ایالات متحده پیشی گرفته است.

قانونگذاران آمریکایی در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازوب سایت دیفنس نیوز، نتوانستند تایید کنند که سندی که توسط استراتکام به کنگره ارسال شده است مربوط به کلاهک هاست یا خیر چون زیرا این اطلاعات محرمانه به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیفنس نیوز: کلاهک های اتمی چین احتمالا بیشتر از آمریکا شده است

دیفنس نیوز: کلاهک های اتمی چین احتمالا بیشتر از آمریکا شده است