مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 09:152022-12-11بين الملل

واکنش حسین شریعتمداری به بیانیه چین و عربستان


وزارت امورخارجه ایران از رییس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می دانید ؟! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس در پی صدور بیانیه مشترک و تامل برانگیز رییس جمهور چین و سران کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس خبرنگار ما با حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان تماس گرفته و نظر او را در این زمینه جویا شد .

شریعتمداری گفت: همانگونه که اشاره کردید این بیانیه در پایان سفر سه روزه شین جینگ پین رییس جمهور چین به عربستان صادر شده و در بند دوازدهم آن آمده است رهبران ( چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ) از تمامی تلاش های مسالمت آمیز شامل ابتکارها، پیشنهاد های امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات 2جانبه بر مبنای قوانین بین المللی حمایت می کنند !.

وی در ادامه ابراز داشت: امضای این بیانیه از جانب رییس جمهور چین در حالی است که تمامی اسناد بین المللی از مالکیت ایران بر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حکایت می کند .

مدیر مسئول کیهان در پاسخ خبرنگار فارس که خواستار اشاره به این اسناد شده بود، گفت: پیش از این در یکی از یادداشت های کیهان با عنوان آواز کوچه باغی به اسنادی اشاره کرده بودیم که از مالک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش حسین شریعتمداری به بیانیه چین و عربستان

واکنش حسین شریعتمداری به بیانیه چین و عربستان