مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 09:452022-12-11سياسي

رییسی: شفافیت یک اصل وارداتی به فرهنگ ما نیست


رییس جمهور با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اساس بر آن است که مردم در جریان گردش اطلاعات قرار گیرند، اظهار داشت: شفافیت یک اصل وارداتی به فرهنگ و قوانین و مقررات ما نیست، - بلکه ریشه در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید ابراهیم رییسی صبح امروز یکشنبه در اولین همایش ملی ارتقای شفافیت، با تسلیت ایام فاطمیه، از برگزار کنندگان این همایش تشکر کرد و گفت: شفافیت یک اصل وارداتی به فرهنگ و قوانین و مقررات ما نیست، بلکه ریشه در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی، اساس بر آن است که مردم در جریان گردش اطلاعات قرار گیرند، افزود: در قانون اساسی و قوانین موضوعه مقرر شده که مردم باید در جریان قراردادها و پیمان ها و نیز فعالیت های اقتصادی و اجتماعی قرار گیرند، مگر آن مواردی که به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) احتمال سوء استفاده دشمن از آنها وجود دارد.

رییسی با تاکید بر محترم شمرده شدن حریم شخصی و خصوصی در جمهوری اسلامی اظهار داشت: قانون اساسی حریم شخصی افراد را محترم شمرده اما غیر از آن آنچه در فضای عمومی جامعه می گذرد و از جمله تصمیم گیری ها برای کشور و مردم کاملا شفاف است و از جمله مجلس در جمهوری اسلامی ایران اساسا با شفافیت متولد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: شفافیت یک اصل وارداتی به فرهنگ ما نیست

رییسی: شفافیت یک اصل وارداتی به فرهنگ ما نیست