مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-15سياسي

منابع دولتی مشکلات کلانشهرها را حل نمی کند


با منابع دولتی نمی شود مشکلات کلانشهرها را حل کرد و باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار شهری رفت.

- به گزارش، علیرضا زاکانی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش ملی روز حمل و نقل که در تالار شهر مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این که برای توسعه خطوط ریلی در کلانشهرهای کشور، هیچ راهی جز همکاری و همراهی تمام کلانشهرها با یکدیگر وجود ندارد، اظهار کرد: با منابع دولتی نمی شود مشکلات شهرها را برطرف کرد.

وی با اشاره به این که شهردارها باید با مولدسازی و درآمدزایی، توسعه زیرساخت ها را پیش ببرند، ادامه داد: شهرداری ها باید نسبت به ایجاد درآمدهای پایدار برای خود تلاش کنند اما در این بین نباید از وظیفه دولت در تأمین سهم خود در پروژه های ریلی غافل شد.

شهردار تهران به ناکافی بودن میزان پرداخت سهم دولت از توسعه مترویی شهر تهران اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های مترو در سطح شهر تهران 300 هزار میلیارد تومان است که با بودجه تخصیص داده شده دولت به شهرداری تهران در سال گذشته، توانایی ساخت 58 متر مترو را داشتیم.

وی با بیان این که در شهرداری تهران به دنبال راهی برای تأمین منابع مالی بدون کمک دولت هستیم تا پروژه های مترویی خود را در سال 1408 تکمیل کنیم، ابراز کرد: امروز در تهران 64 درصد حمل و نقل با خودروی شخصی انجام می شود که در سند جامع حمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع دولتی مشکلات کلانشهرها را حل نمی کند

منابع دولتی مشکلات کلانشهرها را حل نمی کند