مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 18:502022-12-15بين الملل

سوریه: پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، نقض منشور سازمان ملل است


پس از حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تحت فشار آمریکا، سوریه تأکید کرد که پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن نقض منشور سازمان ملل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه، امروز (پنجشنبه)، در واکنش به قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، این اقدام را نقض مفاد منشور سازمان ملل و سازوکارهای حقوقی این سازمان بین المللی دانست.

طبق بیانیه منتشر شده در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه سوریه، دمشق تأکید کرد: سیاست زدگی، استانداردهای دوگانه، دورویی، نقض منشور و سازوکارهای حقوقی کار سازمان ملل متحد اساس تحرکات آمریکا برای پیشبرد قطعنامه ای بود که به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن پایان داد؛ کشوری که طی یک رأی گیری دموکراتیک کرسی خود را در این کمیسیون به دست آورده بود.

 قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، چهارشنبه شب 23 آذر ماه، با 29 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع به تصویب رسید.

  رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل، پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را نشانه ای از بازگشت یکجانبه گرایی خواند و گفت: اقدام آمریکا حمله آشکار به بنیاد قانونمدار سیستم سازمان ملل و تمسخر چندجانبه گرایی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه: پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، نقض منشور سازمان ملل است

سوریه: پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، نقض منشور سازمان ملل است