مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 16:302022-12-16سياسي

تفاوتی میان استکبار شرق و غرب نیست


شعار «نه شرقی نه غربی به معنای قطع تعامل با شرق و غرب نیستد، تعامل می کنیم اما به هیچکدام وابسته نمی شویم.

- مشهد ـ آیت الله علم الهدی گفت: شعار نه شرقی نه غربی به معنای قطع تعامل با شرق و غرب نیستد، تعامل می کنیم اما به هیچکدام وابسته نمی شویم.

به گزارش، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته 25 آذر ماه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به شعار نه شرقی نه غربی که امام راحل در ابتدای انقلاب مطرح کردند، اظهار کرد: در انقلاب مقدس اسلامی، شعارهای متنوع و متعددی مطرح شد اما مؤسس بعضی از این شعارها، شخص امام (ره) بودند.

وی ادامه داد: یکی از این شعارها که از ابتدا در همه تظاهرات و مبارزات سیاسی با رژیم ستمشاهی بر زبان ها جاری می شد، شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود، این شعار به این معنا نیست که ایران اسلامی باید همه ارتباطات خود را با کشورهای دنیا در شرق و غرب عالم برهم بزند بلکه معنای این شعار این است که ما نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب خواهیم بود.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: در جنگ اُحُد که کفار خطاب به مسلمانان شعار می دادند ما قدرت بت عُزّی را در پشتیبانی از خود داریم و شما ندارید، پیامبر اکرم (ص) دستور دادند که مسلمانان بگویند اَلله مُولانا وَ لامُولاکُم و این دستور پیامبر (ص) در جنگ احد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوتی میان استکبار شرق و غرب نیست

تفاوتی میان استکبار شرق و غرب نیست