مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 21:502022-12-16بين الملل

تلاش فرانسه برای ترور مقامات روسیه در آفریقای جنوبی


بنیانگذار و رییس گروه شبه نظامیان واگنر مدعی شد فرانسه امروز جمعه تلاش داشت یک مقام دولت روسیه را در آفریقای جنوبی ترور کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، ایوگنی پریگوژین ، بنیانگذار و رییس شبه نظامیان گروه واگنر وابسته به روسیه مدعی شد فرانسه امروز جمعه با ارسال یک بسته بمب گذاری شده تلاش داشت رییس دفتر نمایندگی روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی را ترور کند.

پریگوژین با انتشار پیامی در تلگرام خود نوشت: دیمیتری سیتی قبل از بیهوش شدن موفق شد بگوید یک یادداشت دیدم که روی آن نوشته شده بود این برای شما از طرف همه فرانسوی هاست، روس ها از آفریقا خارج خواهند شد .

سفارت روسیه در آفریقای جنوبی اعلام کرده که بر اثر انفجار بسته پستی امروز، وضعیت دیمیتری سیتی بسیار وخیم، اما پایدار است.

وبگاه بلومبرگ در گزارشی به نقل از چند منبع موثق نوشت که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و دولتش در نظر دارند تا گروه واگنر روسیه که یک ارتش خصوصی است را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.

واگنر، یک ارتش خصوصی است که در چندین کشور آفریقایی و همچنین جنگ اوکراین فعالیت داشته و سال هاست تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

قرار گرفتن این گروه در فهرست سازمان های تروریستی، آمریکا را قادر می سازد تا اعضای آن را تحت پیگرد کیفری قرار داده و اموال و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش فرانسه برای ترور مقامات روسیه در آفریقای جنوبی

تلاش فرانسه برای ترور مقامات روسیه در آفریقای جنوبی