مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 07:302022-12-18اقتصادي

صادرات بیش از 30 هزار تن سیب آذربایجان غربی از طریق گمرکات


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات بیش از 30 هزارتن سیب استان از طریق گمرکات خبرداد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات بیش از 30 هزارتن سیب استان از طریق گمرکات خبرداد.

اکبر کرامتی در گفت و گو با ایسنا افزود: آمار رسمی و ثبت شده صادرات سیب استان از طریق گمرکات 30 هزار تُن بوده ولی این میزان تا 45 هزار تُن نیز تخمین زده می شود که البته توسط گمرکات سایر استان ها صادر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع 130 هزار تُن صادرات سیب انجام شده در کشور تاکنون، بین 30 تا 40 درصد از طریق گمرکات استان بوده است.

کرامتی با اشاره به روند کند صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: 450 هزار تُن سیب درختی در سردخانه های استان باقی مانده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: هر 2 هفته یکبار جلساتی با نمایندگان تجار و بازرگانان جهت رصد بازار و همچنین نیاز سنجی بازارهای هدف انجام می شود تا علاوه بر شناسایی و اخذ مشکلات ذائقه مشتریان نیز سنجیده شود.

وی درباره خرید سیب صنعتی در استان گفت: برنامه ریزی برای خرید سیب درختی صنعتی استان در سال آینده از امسال در دست اقدام است.

کرامتی با بیان اینکه امسال 300 هزار تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است، اضافه کرد: مقرر شده است تا بانک کشاورزی از طریق معرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 30 هزار تن سیب آذربایجان غربی از طریق گمرکات

صادرات بیش از 30 هزار تن سیب آذربایجان غربی از طریق گمرکات