مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 09:052022-12-19بين الملل

کره شمالی موفقیت آزمایش ماهواره جاسوسی را تأیید کرد


مقامات کره شمالی اعلام کردند آزمایش پرتاب ماهواره جاسوسی، با موفقیت انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های رسمی کره شمالی به نقل از مقامات دولتی این کشور، عملکرد عادی دوربین ها و دستگاه های ارتباطی ماهواره جاسوسی آزمایش شده را تأیید کردند.

رسانه های کره شمالی بامداد دوشنبه اعلام کردند که پیونگ یانگ روز یکشنبه یک آزمایش مهم را برای توسعه ماهواره های جاسوسی انجام داده که قرار است تا ماه آوریل 2023 تکمیل شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی افزود که این آزمایش روز یکشنبه در ایستگاه فضایی سوهای و با هدف ارزیابی توانمندی تصویربرداری از طریق ماهواره و سامانه انتقال داده ها و سیستم های کنترل زمینی صورت گرفته است.

یک سخنگوی اداره ملی توسعه فضایی که نامش را اعلام نکرد، گفت که پیونگ یانگ یک موشک حامل یک ماهواره آزمایشی با زاویه بالای 500 کیلومتر را پرتاب کرد.

این در حالی است که ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که کره شمالی 3 روز پس از آزمایش موتور سوخت جامد با رانش بالا، بامداد روز یک شنبه 2 موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شبه جزیره شلیک کرده است.

دفتر نخست وزیر ژاپن نیز ضمن تأیید این آزمایش موشکی تأکید کرد موشک های شلیک شده در بیرون از منطقه اقتصادی این کشور فرود آمده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی موفقیت آزمایش ماهواره جاسوسی را تأیید کرد

کره شمالی موفقیت آزمایش ماهواره جاسوسی را تأیید کرد