مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 18:302022-12-19بين الملل

واکنش زاخارووا به طرح یونان برای ارائه اس300 به اوکراین


سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، برنامه های یونان برای انتقال سامانه های دفاع هوایی اس-300 به اوکراین تحریک آمیز است.

به گفته او، - سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، برنامه های یونان برای انتقال سامانه های دفاع هوایی اس-300 به اوکراین تحریک آمیز است.

به گفته او، تمام ادوات نظامی ای که به کی یف ارسال شده به دست نیروهای مسلح روسیه منهدم خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه وزیر دفاع یونان گفت که دولت این کشور آماده ارسال سامانه های دفاع هوایی اس-300 از کرت به اوکراین است و این در صورتی است که آمریکا سامانه پاتریوت را به جای آن ها نصب کند.

در همین رابطه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: ما برنامه های تحریک آمیز یونان برای تأمین اس-300 و سایر سامانه های دفاع هوایی روسیه/شوروی به رژیم کی یف را علنا دشمنی با روسیه می دانیم.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا افزود، این نقض آشکار مفاد توافق نامه های بین دولتی روسیه و یونان در مورد همکاری های نظامی-فنی 30 اکتبر 1995 و نقض توافق عرضه محصولات نظامی در 3 دسامبر 2013 است که به طور واضح یونان را از صادرات مجدد ادوات نظامی (که روسیه در اختیارش قرار داده) برای طرف ثالث بدون رضایت روسیه را منع می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش زاخارووا به طرح یونان برای ارائه اس300 به اوکراین

واکنش زاخارووا به طرح یونان برای ارائه اس300 به اوکراین