مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 05:502022-12-20اقتصادي

سوت قطار بین المللی به صدا درآمد


در حال حاضر وضعیت نامطلوب جاده های کشور و همچنین هزینه بالای حمل و نقل جاده ای در صورتی که حمل و نقل ریلی می تواند گلوگاه اقتصادی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، در اسفند سال 97 در دولت قبل راه آهن قزوین- رشد به طول 164 کیلومتر با هزینه هزار و 850 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و گیلان رسماً به شبکه را آهن سراسری متصل شد.

مزایای این اتصال افزایش امنیت سفرها، رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه و همچنین کمک به رونق صنعت گردشگری و از همه مهمتر اتصال به شبکه ریلی بین المللی اعلام شده است.

راه آهن رشت- کاسپین می تواند گیلان را به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل کند چرا که مزیت های اقتصاد دریا، کشاورزی و گردشگری را دارد.

این کریدور شمال- جنوب؛ پروژه راه آهن رشت- کاسپین 37 کیلومتر طول دارد که تا کنون حدود 75 درصد این پروژه به پایان رسیده است و قرار است که سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

بندر کاسپین می تواند به صورت حمل ونقل ترکیبی بار را به روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر منتقل کند؛ در بهمن سال گذشته آیت الله رییسی به گیلان سفر کرد و بر اهمیت این پروژه تاکید داشت و دستور داد که این پروژه کریدور شمال به جنوب تکمیل گردد.

بهره برداری از راه آهن رشت- انزلی- کاسپین با گذشت تقریباً چهارسال از افتتاح راه اهن رشت و وعده ای که وزیر راه وشهرسازی دولت قبل دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوت قطار بین المللی به صدا درآمد

سوت قطار بین المللی به صدا درآمد