مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 19:102022-12-20اقتصادي

61 درصد برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای کردستان تحقق یافت


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 61 درصد از برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای این استان تحقق یافت.

- پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از 80 درصد اراضی کشاورزی استان دیم است و به نوعی اقتصاد کشاورزی کردستان وابسته به زراعت دیم می باشد.

وی افزود: از 591 هزار هکتار برنامه ابلاغی طرح جهش تولید تا اکنون قریب به 362 هزار هکتار یعنی 62 درصد برنامه تحقق یافته که امیدواریم با کشت های انتظاری و بهاره صددرصد برنامه تحقق یابد.

وی با اشاره به میانگین بارش 82 میلی متری باران در پاییز امسال تصریح کرد: نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت 33 درصد کاهش بارندگی در استان داشته ایم.

اسکندری خاطر نشان کرد: 107 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید زیر چتر حمایتی بیمه قرار گرفته است و روند بیمه گذاری اراضی تحت پوشش طرح هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات یارانه ای برای خرید ادوات در قالب طرح جهش تولید افزود: تا کنون برای خرید 372 دستگاه ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید 9 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان پیشبرد اهداف توسعه ای در بخش کشاورزی را منوط به داشتن برنامه مدون و استراتژیک دانست و تصریح کرد: باید در راستای برنامه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

61 درصد برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای کردستان تحقق یافت

61 درصد برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای کردستان تحقق یافت