مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-21سياسي

احیاء و توسعه گیاهان دارویی در بیش از 4 هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از احیاء و توسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران در 4250هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج،  سعید جاویدبخت گفت: احیاء و توسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران طبق تعهدی که داریم چهار هزار و 250 هکتار وهمچنین دو هزار و 250 هکتار عملیات بیولوژیک درسطح استان در حال انجام است مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احیاء و توسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران یکی از این طزح ها است که در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد در سطح 100 هکتار انجام گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها و اهداف سازمان جنگل ها و مراتع و به طبع آن منابع طبیعی استان حفظ، توسعه، احیا و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است.

جاویدبخت یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد های زیادی در بخش گیاهان دارویی بوده که توزیع بذر رایگان، نظارت فنی، کمک به قرق و حفاظت از جمله حمایت های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی در این استان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بیش از دو هزار گونه گیاهی بوده که از این تعداد 450 گونه آن دارویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء و توسعه گیاهان دارویی در بیش از 4 هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد

احیاء و توسعه گیاهان دارویی در بیش از 4 هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد