مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 11:452022-12-24بين الملل

چین دو آمریکایی را تحریم کرد


پس از آنکه آمریکا علیه یکسری از مقام های چینی به اتهام نقض حقوق بشر در تبت اقداماتی وضع کرد، پکن علیه دو آمریکایی به اتهام دخالت در سیاستگذاری های دولت پکن تحریم وضع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که مایلز یو و تاد اشتاین آمریکایی از ورود به این کشور منع شده و دارایی های آنها نیز مسدود شده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این اقدام پاسخی به تحریم های غیرقانونی علیه مقام های چینی در نهم دسامبر 2022 شامل وو یینگجیه ، رهبر سابق حزب کمونیست در تبت و ژانگ هونگبو ، یک افسر پلیس است.

این تحریم های جدید یادآور تنش های بین چین و ایالات متحده است، حتی در حالیکه آنها اقداماتی را برای جلوگیری از بدتر شدن روابط انجام می دهند.

هنگامیکه جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی در نشست گروه 20 در بالی، اندونزی با شی جینپینگ، همتای چینی خود دیدار کرد، آنها توافق کردند که گفت وگوها در مورد موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی از سر گرفته شود.

پکن مذاکرات را در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان متوقف کرد و در واکنش به این سفر، یکسری رزمایش هایی را در نزدیکی تایوان انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین دو آمریکایی را تحریم کرد

چین دو آمریکایی را تحریم کرد