مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 09:352022-12-26سياسي

شکاف بین باورپذیری مخاطب و روایت رسانه های رسمی/ مجید رضاییان


در دنیا، رسانه ها به خاطر اینکه از این قافله -یعنی تغییر معنا و فعال شدن مخاطب-عقب نمانند، سعی کردند به بازتاب هر واقعه ای که مخاطبان به آن واکنش بیشتری دارند ، - در دنیا، رسانه ها به خاطر اینکه از این قافله -یعنی تغییر معنا و فعال شدن مخاطب-عقب نمانند، سعی کردند به بازتاب هر واقعه ای که مخاطبان به آن واکنش بیشتری دارند ، به آن رویدادها توجه بیشتری داشته باشند که از نیاز و خواست مخاطب عقب نمانند.

یکی از مسئولیت ها و اهداف هر رسانه ای پس از وقوع رخدادها در جامعه، آگاه سازی افکار عمومی است.

اما در مسیر آگاه سازی بسیاری از رسانه ها دچار چالش های جدی می شوند که همین مساله بر ادراک و باور پذیری مخاطب تاثیر گذار است و امکان دارد رسانه نتواند به ایجاد ادراک سازی درست برسد .

  مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ژورنالیسم معتقد است ما در رسانه های رسمی و حاکمیتی ایران با دو مشکل مواجه ایم، یکی اینکه این رسانه ها به نیاز مخاطب و ارزش رویداد توجه کافی ندارند و بیشتر سیاست رسانه برای آنها اهمیت دارد و این باعث شده یک Gap-شکاف- بین باور پذیری و ادراک مخاطب با آنچه رسانه های دولتی و حاکمیتی تولید می کنند، ایجاد شود.

  مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ژورنالیسم به سه ضلع مهم در روزنامه نگاری اشاره می کند و به شفقنا رسانه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکاف بین باورپذیری مخاطب و روایت رسانه های رسمی/ مجید رضاییان

شکاف بین باورپذیری مخاطب و روایت رسانه های رسمی/ مجید رضاییان