مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 14:052022-12-26اجتماعي

میزان با سوادی در چهارمحال و بختیاری 96.8 درصد است


شهرکرد_معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: میزان با سوادی در چهارمحال و بختیاری 96.

8 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یاسر خسروی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سواد کلید ورود ما به دنیا و جامعه است، افراد با سواد قطعاً از هر نظر موقعیت بهتری نسبت به بی سوادان دارند.

وی با اشاره به اینکه افراد با سواد می توانند مطالعه کنند، فرصت مطالعه را داشته باشند و از این رو مطالب جدیدی را یاد می گیرند تصریح کرد: افراد با سواد زمینه برای موفقیت آنها بیشتر از افراد بی سواد است.

خسروی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی در 7 دی ماه سال 1358 با فرمان امام (ره) تشکیل شد عنوان کرد: وضعیت سواد در روزهای اول انقلاب به شدت پایین بود و به همین خاطر نهضت سواد آموزی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب وضعیت افراد با سواد در استان چهارمحال و بختیاری در سن بالای 6 سال در سرشماری سال 1355 حدود 35 درصد بود.

خسروی تشریح کرد: در آخرین سرشماری که در سال 1395 بود آمار افراد با سواد به 85 درصد رسیده بود و این یعنی 50 درصد رشد سواد داشته ایم که می توان گفت از برکات انقلاب اسلامی و نهضت سواد آموزی است.

وی با تاکید بر اینکه در اوایل انقلاب همکاران ما سختی های زیادی را برای آموزش سواد آموزی متحمل شدند گفت: در اوایل انقلاب همه شهرها و رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان با سوادی در چهارمحال و بختیاری 96.8 درصد است

میزان با سوادی در چهارمحال و بختیاری 96.8 درصد است