مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 15:502022-12-26سياسي

کشف تازه در شوش


درحالی که معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی به تازگی از بازنگری حریم و عرصه میراثی شوش سخن گفته است، باستان شناسان در کاوش های تازه در چهارراهی در شهر شوش، - بقایای یک کوره ذوب فلز، دو سکه اشکانی و یک سرپیکان مفرغی را کشف کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گمانه زنی باستان شناسان در تقاطع ورودی چهار راه شهر شوش به آشکار شدن آثاری از جمله بقایای یکپارچه یک کوره ذوب فلز منجر شد که با توجه به نتایج کاوش های سال های 1396 و 1397 در نزدیکی این محدوده، می توان این کوره ذوب فلز را به اواخر دوران تاریخی یا اوایل سده های نخست اسلام متعلق دانست.

مهدی امیدفر ـ سرپرست هیأت باستان شناسی شوش ـ درباره این یافته جدید گفت: شوش یکی از مهمترین محوطه های باستانی جنوب غربی آسیا است که در شمال دشت خوزستان قرار دارد.

این محوطه منحصربه فرد، از پشته های متعددی تشکیل شده که تپه های آکروپل، آپادانا، شهر شاهی و محدوده شهر صنعتگران، از مهمترین قسمت های آن به شمار می آیند.

این باستان شناس یادآور شد: به دنبال کاوش های باستان شناسان انگلیسی و فرانسوی در شوش، استقرار جوامع انسانی در این محوطه از نیمه دوم هزاره پنجم پیش از میلاد آغاز شده و تقریباً به طور پیوسته تا سده های میانه اسلامی ادامه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تازه در شوش

کشف تازه در شوش