مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 09:252022-12-28پزشكي

بخش پیوند آلوژن مغز استخوان در اصفهان راه اندازی شد


رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان الزهرا اصفهان گفت:بخش پیوند آلوژن مغز استخوان با 6 تخت بستری دربیمارستان الزهرا راه اندازی شد تاپیش از این بیماران به تهران وشیراز اعزام می شدند.

- زهرا اشرفی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال های گذشته بخش پیوند اتولوگ مغز استخوان در بیمارستان تک تخصصی سید الشهدا راه اندازی شد که در این پیوند بیمار سلول های بنیادی را نه از یک اهدا کننده بلکه از بدن خود دریافت می کند.

وی بیان داشت: در پیوند اتولوگ سلول های بنیادی بیمار از مغز استخوان خود بیمار خارج و فریز و ذخیره می شود سپس بیمار درمان با دوز بالای شیمی درمانی ویا پرتودرمانی شده و پس از درمان مجدداً سلول های بنیادی به خون بیمار برگردانده می شود.

رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان الزهرا اصفهان نیز پیوند آلوژن مغز استخوان را روندی مشابه پیوند اتولوگ خواند با این تفاوت که بیمار سلول های بنیادی را از یک اهدا کننده دیگر شامل خواهر، برادر و فرد غریبه ای که بافت وی دقیقاً با بافت بیمار همخوانی دارد، تصریح کرد: از آنجاییکه پیوند آلوژن مغزاستخوان نیازمند تخصص های مختلفی است بنابراین از حدود 4 سال پیش با تصمیم رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا بسترهای لازم برای راه اندازی این بخش فراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش پیوند آلوژن مغز استخوان در اصفهان راه اندازی شد

بخش پیوند آلوژن مغز استخوان در اصفهان راه اندازی شد