مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 12:102022-12-30سياسي

اذعان بی بی سی به حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای 88


بی بی سی با بازخوانی حوادث عاشورای 88 به منظور تهییج و بازگرداندن دوباره اغتشاش گران به صحنه، خواسته یا ناخواسته به حرمت شکنی فتنه گران سبز در عاشورای 88 اذعان کرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه سیاست: سه روز پیش و در سالگرد واقعه عاشورای 88 صفحه اینستاگرام بی بی سی فارسی به بهانه صدمین روز آغاز اغتشاشات، و درواقع آن گونه که خود اذعان داشته به منظور درس گرفتن، انتقال تجربه، و اهمیت وجود رهبری اعتراضات به یادآوری ماجرای عاشورای 88 پرداخته و برای نخستین بار به حقایقی اقرار کرده که تا پیش از این همواره در همه رسانه های داخلی و خارجی هوادار فتنه سبز کتمان می شد و سخنی از آن ها در میان نبود.

به همین دلیل است که بی بی سی از عاشورای 88 به مثابه وجه کمتر روایت شده جنبش سبز یاد می کند و می کوشد با شگردهای خاص خود روایتی از ماجرا ارائه دهد تا آن را در راستای مقصودی که از ارجاع به آن دارد، به خدمت گیرد.

این هدف هرچه باشد اما رسانه رسمی خاندان سلطنتی انگلیس در این مطلب به آشوبگری و حرمت شکنی فتنه گران در آن روز اذعان کرده است، هرچند کوشیده آن را با این توجیه که خشونت متقابل در مقابله به مثل با نیروهای امنیتی بود، تطهیر کند.

بی بی سی حتی به صحنه هایی از خلع سلاح و محاصره نیروهای ضد شورش اشاره کرده که به تعبیر او تا سال ها در رسانه های نزدیک به اصلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان بی بی سی به حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای 88

اذعان بی بی سی به حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای 88